Thursday 20 February 2014

Pentingnya Kesihatan Usus dan Fungsi Aloe Herbalife

Assalamualaikum buat teman2 beragama islam dan selamat pagi buat teman2 ku non muslim..

sebelum kita cakap pasal aloe herbalife ni, nak tanya satu soalan nieh.. hehe.. dalam sinki ada lagi tak pinggang mangkuk tak basuh? dan kalau dah basuh... korang basuh pakai sabun atau main bilas camtu je tanpa cuci dengan sabun, biar minyak, kesan kotor hilang sendiri selepas basuh.. hehee.... so camtu la usus kita.. usus takkan bersih jika kita minum air kosong camtu je, tambahan pula kita makan, makanan yang berminyak, makan itu makan ini.. so makin lama kita tak cuci usus kita, makin la menebal dinding-dinding usus dengan kotoran kemungkinan besar ada cacing.. euwww takkan nak biarkan cacing hidup dalam usus kita kan..

seperti yang kita ketahui usus kita terbahagi kepada 2 iaitu usus kecil (small intestine) dan juga usus besar(colon)...dan fungsi usus ialah
1. menyerap zat makanan
2.menjaga keseimbangan cecair dan elektrolit dengan cara menyerap air
3.mendegradasi bakteria...
 
Kalau nak tau, muka kita juga melambangkan kebersihan usus kita...  kalau muka seseorang itu penuh jerawat dan kadang2 sampai bernanah, pakai macam-macam produk kecantikan pun sama gak, kalau usus kita dah kotor sgt..  sebab : apa2 yang kita makan..zat nutrisi semua usus tak boleh nak serap...jadi bila dah terlalu kotor.. toksik pun akan terjadi..bila toksik tu masuk melalui usus kepada sel kemudian masuk dalam salur darah kita.. kemudian darah kita sentiasa mengalir seluruh badan kan..sebab tu toksik tu leh sampai ke muka..
 
TAHUKAH ANDA
90% SUMBER PENYAKIT BERASAL DARI SISTEM PENCERNAAN YANG KOTOR DAN TIDAK BERFUNGSI DENGAN BAIK? 



nak tengok x preview usus yang kotor?







Walaupun kita buang air besar sejam pun dalam tandas... habis teran ke... tidak semestinya dinding usus kita akan bersih, sama seperti kita bilas pinggan yang berminyak tanpa sabun, tetap juga berminyak kan... 

Penyeselasaian :



Dengan Herbalife Herbal Aloe Concentrate, In Sha Allah,..  Ia mampu menjadi sabun pencuci untuk usus korang yang sangat-sangat perlukan penjagaan dan rawatan manja..


segala kotoran dalam usus keluar semasa buang air besar

khasiat Aloe Concentrate,.
- antara nya menyembuhkan luka, 
- menigkatkan kadar penyerapan nutrien.
- meningkatkan proses penurunan berat badan sehingga 40%
- menaikkan seri muka,
- menghaluskan kulit, 
- membersihkan 
- melegakan masalah penghadaman ,berkesan mengubati penyakit radang usus seperti cirit-    
   birit,pembuangan 
- najis tidak menentu, 
- menyahtoksin sistem penghadaman,
- meneutralkan perut berasid, sembelit, ulser gastrik.
- Memperkuatkan fungsi buah pinggang, hati dan pundi hempedu. 
 
 



0 comments:

Post a Comment